De reis terug naar huis!

Ilse
geschreven door Ilse

Lieve allemaal, ik hoop dat iedereen een fijne vaktie heeft gehad of heeft!

Mijn blog gaat dit keer over thuiskomen en de reis terug naar huis na de vakantie want “o” de blog van Susanne was erg herkenbaar!

Na 3 weken van zon, nou ja 2,5 met zon want ja we hebben het zo getroffen met het weer in Zweden en Nederland, zijn we weer thuis in Noorwegen. Ietwat vermoeid van de lange reis in de auto die al met al fantastisch is verlopen en met een uitpuilende auto (nee hoor we kopen niks op vakantie,geen kleding, geen speelgoed ….pastniet..;-)) ligt iedereen weer in zijn eigen bed. Heerlijk toch ook weer.

Het slapen in de tent in Zweden was trouwens geweldig, toen we net aan waren gekomen en mijn vriendin de tent aan het opzetten was (ja ik wilde echt helpen,maar heb alleen maar kunnen toekijken hoe ze dat zo handig en snel deed) riep mijn dochter steeds, terwijl ze koprollen maakte…``jeg digger det, jeg digger det“! Dat betekend ik vind het geweldig…. en geweldig was het. Op de heftige onweersbui na toen de tent net stond, hebben we 25 graden en zon gehad en zijn we allemaal lekker  bruin (ik gebroken wit, word niet bruin) geworden!

thumbnail_20170712_213756

Na een week Zweden hebben we de reis richting het mooie Texel voort gezet. We wilden de reis niet in een keer maken en besloten tijdens het rijden te overnachten in Hamburg en ik heb snel, vijftien minuten voor aankomst een hotel geboekt…en wat voor een.  Zo`n zin had ik in een warme douche,maar toen we de badkamerdeur open deden zagen  we dat het plafond boven de douche bol stond van het vocht….dat ging dus niet door. Toen ik de vriendelijke, wat ongeinteresseerde meneer achter de balie van het hotel vroeg of de mountainbike van mijn vriendin op het dak van de auto kon blijven staan, atwoordde hij dat dit niet zo slim was en dat Duitsland niet meer hetzelfde was als voorheen.

Ik begreep dat dit niet zozeer met Duitsland te maken had als wel met de buurt waar het hotel lag en we besloten de fiets mee naar boven te nemen en deze als extra veiligheidsmaatregel pal achter de deur te stallen met het zadel klemmend tegen de deurklink zodat deze niet open kon.Of dit nou echt had geholpen weet ik niet, maar het gaf een wat rustiger gevoel.De bedden waren gelukkig goed en de volgende dag zijn we heel vroeg verder gereden.

De kinderen vinden het autorijden geen probleem, ze kijken lekker filmpjes en dommelen soms in.

Op de weg terug van Nederland naar Noorwegen en na een overnachting in Denemarken,reden we in Zweden met nog zo`n 2,5 uur te gaan voor we thuis waren. We reden flink door en ik bedacht toen ineens dat wij als we thuis kwamen, helemaal geen eten in huis hadden.

We besloten boodschappen te doen toen op de grens, zoals veel Noren dat altijd doen.(Boodschappen in Zweden kosten een stuk minder dan in Noorwegen)

Maar de kids moesten naar het toilet en we raadpleegden de gps om te zien hoe ver het was naar een dichtsbijzijnd winkelcentrum. Vijf minuten, prima dan doen we daar maar  boodschappen. Toen we op de parkeerplaats stonden en ik mijn dochter uit de auto wilde halen,keek ik naar de achterband….uuuhm die zag er niet helemaal uit zoals het hoort. Bijna plat, net gebeurd?O nee, wat doen we nu? De wegenwacht bellen, dat duurt uren voor die hier zijn! Maar toen ontdekten we dat er naast het centrum waar we gestopt waren echt heel toevallig een autobandencentrum was! Dus kids en ik de auto uit en mijn vriendin snel met de auto naar het bandencentrum dat eigenlijk al gesloten was. Ze legde de situatie uit en de eigenaar, die er nog was, wilde uiteindelijk wel helpen maar zei er wel nadrukkelijk bij dat als het een man was geweest, hij hem had laten staan met zijn lekke band.

Nu konden we verder rijden, naar huis! Met boodschappen en….een nieuwe band! En mijn eigen bedje voelde hierdoor toch net nog wat extra goed aan 😉