Op vakantie met een peuter

Jill
geschreven door Jill

Sprak ik in mijn vorige blog nog over de voorbereidingen op onze eerste vliegvakantie met een zeer actieve peuter. Kan ik nu vertellen dat de reis best is meegevallen, mede door wat mazzel, Transavia en natuurlijk Woezel.

De dag van vertrek was aangebroken, no more stress, alle lijstjes waren afgevinkt en voor zover ik kon bedenken alles voor ons zelf, maar zeker voor onze kleine man ingepakt. Van reisapotheek tot favoriet speelgoed. Want probeer maar uit te leggen wat een tekentang is in het Portugees. Aangezien je Google translate niet altijd kunt vertrouwen en je ook niet met een badmuts de winkel uit wil lopen.

We konden dus onbezorgd richting de luchthaven. Daar aangekomen verliep alles lekker snel. Dat scheelt weer als je niet via Schiphol vertrekt en geen drie uur van te voren aanwezig hoeft te zijn en geen lange rijen en irritaties. Nadat we alles door de douane hadden gekregen was het wachten bij de gate totdat we gingen boarden. Gelukkig duurde het niet lang en vermaakte die kleine zich door samen met zijn vader lekker rond te wandelen, net als alle andere wakkere kids, die ook met onze vlucht mee gingen.

thumbnail_Luchthaven

Toen we eenmaal in het vliegtuig zaten bleek het mazzeltje waar ik eerder over sprak, het leeg blijven van de stoel naast ons.

Hoe relaxt was dat. Zodra het bordje stoel riemen vast uit ging konden we een stoel opschuiven en die kleine tussen ons in zetten, in de hoop dat hij na zijn beker melk lekker ging slapen. Helaas was dat niet het geval en vond hij het staan op de stoel, rondkijken en gedag zeggen tegen de mensen achter ons veel leuker, dan rustig zitten met een aflevering van Woezel en Pip of Pim en Pom. Maar toen hij bij mij op schoot moest zitten tijdens de landing sliep meneer EINDELIJK even. Na wat wachten bij de autoverhuur vooral op de meneer met het autostoeltje waren we onderweg naar onze eindbestemming Albufeira. De vakantie was begonnen. We hebben een heerlijke week gehad. Met tripjes naar Faro, de dierentuin en het strand

Maar ook gewoon lekker chillen bij het zwembad en het appartement.

Aangezien je nog een beetje rekening moet houden met hier en daar een slaapje kon je zelf soms ook even lekker je ogen dicht doen of een heerlijke lunch maken.

Aangezien we via een vriendin die reisagente is een super relaxt appartement hadden geboekt toverde ik naast de gewone boterham met pindakaas van thuis, ja blijf een Hollander, ook maaltijdsalades of een broodje hamburger op tafel.

thumbnail_Broodje hamburger

Omdat we niet elke avond meer op stap kunnen kookte ik ook ’s avonds regelmatig. Met een Lidl om de hoek hadden we de koelkast en kasten gevuld met mijn favoriete Griekse yoghurt, fruit, groente, pasta enz. en ook wat om te snacken, zodat een avondje op het balkon ook gezellig werd tijdnes het Yahtzeeën. De muziek werd namelijk al verzorgd door het animatie team van het hotel aan de overkant van de berg.

thumbnail_Balkon

Omdat die kleine van ons zich zo makkelijk had aangepast en het flirten (met de serveersters) ook hier nog niet verleerd was gingen we ook nog eens uit eten. Lekker aan de pasta want dat gaat er thuis ook altijd lekker in. En daar maak je ons ook erg blij mee. Een blij kind en een goed bord echte pasta wat wil je nog meer.

thumbnail_Aantafel

Al met al een geslaagde week. En de terug reis was weer precies al heen. Een extra stoel en pas slapen bij de landing… ;-P